Nu prea obişnuiesc să îmi fac baie pentru că nu am dop la cadă. Atunci când însă mă decid să zac vreo ora în apă, ţin scurgerea acoperită cu calcâiul. Ştii dopurile de cadă, cele din plastic negru, legate cu lănţişor cu zale-solzi şi jerpelite de timp. De asta am eu nevoie să îmi pot face liniştită baie.

În realitate, lucrurile stau altfel. Am dop pentru cadă, dar e metalic, are o forma ciudată şi nu e deloc jerpelit. Îl lustruiesc bine şi pe el de fiecare dată când spal bateria. E un obiect de care nu m-aş putea lipsi în baie, chiar dacă eu îl folosesc cu scop decorativ în loc de a strânge apă în cadă cu ajutorul lui. Şi mai mult ca sigur am ales să îl cumpăr tocmai pentru că arată altfel.

Stau şi mă întreb acuma, câtor altor lucruri (şi aici includ şi oameni) scap să le înţeleg adevarata valoare tocmai pentru că, dându-şi silinţa să fie altfel, sunt orbită de strălucirea lor… menită a-mi atrage tot mie atenţia?

