…melodii sau cântăreţi; filmele au mai apărut ceva mai târziu, când am mai crescut. Mai erau şi tări sau culori. La un moment dat, jocul ăsta devenise destul de flexibil să îl putem mula după toanele de moment.

Nu e nicio mirare că majoritatea vizitatorilor mei ajung aici căutănd regulile acestui joc. Aşa că, frumos ar fi din partea mea să nu îi las să plece cu aceeaşi curiozitate nestârpită şi să povestesc măcar cum il jucam noi, in faţa blocului, acum vreo 15 ani buni.

Ne jucam la perete…  Peretele nostru; cred că toată lumea îşi aminteşte de acel perete preferat pentru jocuri precum ‘faţa’ (şi să nu îmi zici că tu îî ziceai altfel, că nu te cred), 1,2,3 la perete stop!, flori, fete… Chit că era un gard, zidul unei case sau peretele blocului, fusese părtaş la sute de mii de sesiuni ale gamer-ului din noi, în pantaloni scurţi, cu genunchii juliţi şi buzunarele doldora de surprize Turbo (da, mai târziu au apărut şi cele Sindy, iar la cele Barbie eu deja ieşisem din joc).

După ce ne înşiram cu toţii de-a lungul zidului drag, doi dintre noi (nu mai ţin minte după ce criteriu erau aleşi, dar probabil ăia care veniseră cu ideea să ne jucăm) deschideau jocul în felul următor: se căţărau pe capota maşinii unui vecin a cărui nevastă stătea mai puţin pe la geam decât altele şi alegeau un număr, de la 0 la cât stabileam noi iniţial. Apoi se întorceau la noi şi ne puneau, pe rând, să îl ghicim. Ăla dintre noi care găsea numărul, îsi alegea mai departe o categorie, dintre cele stabilite la început: flori, fete, băieţi… Cei doi se întorceau pe capotă unde îţi alegea fiecare ce vroia să fie din categoria respectivă, timp în care, cel care ghicise numarul se tot ruga să o nimerească pe Alexandra, respectiv Cristi -aşa se numeau, de obicei, cele mai dorite companii din ceata noastră.

Alege: trandafir sau băşina porcului (da, ştiam şi de asta 😉 )
Trandafir… (dă doamne să fie asta Alexandra!)
Esti cu mine, haide! Pa, Alexandra…
Aaa, pai nu nenică, ce: băşina porcului e floare?
Este, că şi Flavius a fost inainte şi nu a zis nimeni nimic!
A, nu mă mai joc aşa!…

Şi începea hărmălaia, toată lumea îşi expunea punctul de vedere dacă biata plantă e mai mult floare sau mai mult băşină, hotărând după vreo 10 minute că nu mai e voie cu ea.

…lasă că mi-a zis mie mamai-mea de la ţară că mai e o floare: p… ţigăncii 😉

