Azi m-am luat la întrecere cu pământul. Eu mi-am plecat capul în ţărână, el şi-a ridicat uşor brazda reavănă, până ce tâmplele ni s-au atins. Vroiam să vedem a cui se zbate mai tare. Mi-am ascuţit simţurile, ascultând tăcut… Fără să îmi dau sema, am început să zâmbesc. Era vechiul meu zâmbet de dimineaţa, pentru tine. Atunci el a gemut sub mine.
E ultimul meu zâmbet, i-am explicat.
Imediat am simţit o zdruncinătură, care m-a făcut să tresar.
E doar un val de frunze moarte, strivite de primul omăt, mi-a spus el. Mi-am lăsat palma peste inima lui imensă şi am ascultat mai departe.

Doar că zâmbetul îmi dispăruse, faţa mi-a devenit întâi searbăda, apoi tristă, primele lacrimi şi-au făcut apariţia şi imediat s-au transformat în şiroaie. Am simţit că plutesc.
Nu pluteşti, te scufunzi, mi-a şoptit pământul. Vocea-i gâlgâind a continuat:
Opreşte-te, sau o să ne scufundăm amândoi!
Sunt amăgirile mele, i-am stigat. Am simţit că alunec, că il pierd de sub mine si oricât încercam să îl prind din nou între degete, îmi scăpa. Precum şuviţele tale de păr.

Când credeam că ascult din nou doar liniştea, am început să simt durere. Peste tot corpul, prin toţi porii. Îmi priveam mâinile vinete si chircite, până ce privirea mi s-a inceţoşat. Ceva imi strivise ochii si buzele, mai aprig decât sărutul tău de jar.
E doar furtuna, care mi-a sfărâmat florile, mi-a spus. M-am lipit şi mai tare de el, incercand să ma încălzesc puţin.

Am deschis din nou ochii si privirea mi s-a pierdut în zare, către norii singuratici, ce pluteau uşor spre depărtări. Pământul s-a cutremurat sub mine, şi a început sa zvâcnească.
E ziua in care nu mi-a spus adio, i-am explicat eu cu glasul uşor pierdut. Inima lui a început să bată tot mai tare, în bubuituri. Mi-am încleştat şi mai bine pumnii in tărâna uscată însă ceva m-a izbit cu putere, mi-a desprins mâinile, apoi m-am rostogolit până într-un gard de sârmă ghimpată.
E ziua când va fi să nu fii, mi-a tăinuit pământul.

Un fir de sânge începu să mi se prelingă pe tâmplă, alene pe lângă de un fir de păr alb, nou si el pe meleagurile alea. Atunci i-am strigat: 
Eu nu mă mai joc!

