Azi am vrut sa ajung la expozitia de motociclete clasice si de epoca, de la Muzeul de Istorie. Fiindca am plecat tarziu, am luat-o pe jos, m-am mai ratacit printre stradute, nu am mai gasit deschis. Sa zicem ca a fost vina mea, asa ca voi reveni.
Imi place Calea Victoriei, si Lipscaniul, si Splaiul; imi plac atat constructiile vechi cat si cele noi, bisericile, gangurile. Imi plac si stradutele si pentru ca merg pe jos, iar circulatia auto e in mare parte restrictionata in zona, nu ma deranjeaza foarte mult lipsa trotuarelor, masinile parcate alandala sau gradul mare de degradare al pavimentului.
Un lucru insa a devenit aproape insuportabil: mirosul. Pardon: duhoarea de urina si gunoi (iar vara si mortaciuni) care se strecoara ca un sarpe de pe langa stalpi, porti, ganguri, pasarele, iti invaluie picioarele, te gatuie, te imobilizeaza apoi iti patrunde fortat in narile larg deschise, cautand dupa ajutor si lasandu-te apoi sa te chinui singur cu cateva expiratii fortate, sa iti schimbi volumul rezidual de aer din plamani.

figurile noastre ultragiate

un pisoi, scotocind prin …


La un semafor, asteptau doi curcani, o buha, trei ciori, un bou si doi porumbei. Am unele momente in care scot niste sunete ciudate, numai de mine intelese. Sau, uneori si de altii.
„Cra, cra!” am strigat raspicat si involuntar.
Evident ca s-au intors ciorile.

Intr-una din statii, era un batran cersetor, cu cateva sacose rosii si murdare, din rafie. Povestea oricui il asculta.
Prima povestire:
„Dumnezeu e atotstiutor si atotvazator; a vazut mari, munti, ploi, nori, rasarituri, tot felul de oameni… Si totusi este ceva ce nu a vazut niciodata. Ce? Un om mai batran decat el.”

A doua povestire:
„Barbatul poate face orice pentru femeie. O iubeste, o adora, o rasfata, ii ia haine, casa, o inseala, cate si mai cate. Dar este un lucru pe care nu il face niciodata: nu o imbraca.”
Nu pot sa spun ca m-a impresionat in mod deosebit spiritualitatea povestioarelor, cat acuratetea stilului, corectitudinea gramaticala, dictia, intonatia cersetorului. M-am simtit ca un spectator in fata unei scene Mereu ma intreb de unde vin cersetorii, de fapt.

Sep 26, 2009

