Cum ar fi daca ai putea citi gandurile oamenilor? Eu cred ca as merge pe strada si as asculta povesti: as plange si as rade fara ca oamenii sa inteleaga de ce (sau de cine ).

Ma intreb daca le-as mai spune adevarul sau i-as minti. Reformulez: le-as spune cum stau lucrurile in realitate sau le-as spune ce vor ei sa auda. Si oare i-as intelege mai bine atunci cand sunt moracanosi, mohorati, rautaciosi: as sti exact ce ii determina sa se poarte ca atare, avand insa o esenta buna, in general?

Nastrusnicia asta cred ca pentru mine ar dizolva unul dintre cei mai mari monstrii din inima mea: teama. Da, imi este frica sa spun ce gandesc, incepand cu cele mai banale conversatii desfasurate la buticul din coltul strazii (de ce tocmai mie imi da pachetul ala de unt storcit?!) si pana la cel mai sincer „te iubesc” ; sau „te urasc”.

Nu ma mai intreb cum ar fi daca mi-ar putea mie cineva citi gandurile, in timp ce merg pe strada. Cred ca as fi …usurata. Si as trece zilnic pe strada celor carora as vrea sa le spun atatea…

Si totusi, ma exprim; chiar peste propriile-mi asteptari.Mai mult chiar, am un fel mai ciudat de a zambi in anumite momente, cand poti sa iti dai seama imediat de tot ce am pe suflet. E punctul meu slab. 🙂

Si inca o idee (ultima ): eu cred ca pentru noi, oamenii sunt in proportie de 70% cum vrem noi sa fie si 30% cum vor ei sa fie… Suntem cam egoisti si superficiali cu ceilalti si nu le acordam destula atentie.

P.S. Stiu ca am zis ca e ultima idee dar mi-a mai veni una : merg destul de mult pe jos prin oras cu camera de gat si din cand in cand ma mai opresc sa fotografiez cate ceva. Vreau sa  marturisesc ca cele mai bune momente le-am ratat si sunt convinsa ca o sa mai ratez destule pentru ca raman blocata in fata lor, absorbita cu totul de poveste. Dar o sa imi amintesc mereu de copilul cersetor de la Obor, de batranul de la Casa de Pensii, de femeia din statie care vorbea despre Bizet, de niste bisnitari care au batut palma pt un scuter….si as putea scrie romane despre ei, cred.
De asta nici nu ma consider fotograf: un fotograf prinde momente, nu oameni pusi sa zambeasca sau cladiri; eu insa in loc sa le fotografiez, stau si ma uit la ele.

May 19 2009, 12:25 AM

